okmode

مجله مد و استایل

okmode

مجله مد و استایل

بایگانی
  • ۰
  • ۰

خب حتما کلماتی مانند : مد و فشن یا مد و لباس یا مد و استایل  به گوشتون خورده شاید معنی و مفهوم بعضی از این کلمات برامون واضح نباشه ، سایت  اوکی مد مقاله ای رو در این زمینه به علاقه مندان این حوزه ارائه داده این مقاله رو حتما تو سایت اوکی مد مطالعه کنید . بخشی از این مقاله رو من توی این مطلب قرار میدم امیدوارم که دوست داشته باشید .

 

مد چیست؟

مد پدیده ای است مخصوص جوامع انسانی که با مفهوم مدرنیسم ارتباط تگاتنگ و نزدیکی دارد. درواقع مد با مدرن شدن جامعه بشری به وجود آمده، چرا که در اعصار گذشته مد و مدگرایی در بین مردم جایگاه امروز را نداشته است. هرچند که با نگاهی به تاریخ می‌توان این پدیده را در میان تمدن های بزرگ دنیا مشاهده کرد؛ آن‌چنان که ویل دورانت در این باره می نویسد: «اگر زنان قدیم مصر اکنون دوباره به دنیا می آمدند، نیازی نداشتند که رنگ کردن، روغن زدن به سر و صورت و آراسته شدن به جواهر را از زنان امروز بیاموزند!» اما بعد از عصر رنسانس و انقلاب صنعتی، با تحول در نوع و شیوه زندگی مردم به مرور شاهدیم که پدیده مد در زندگی شهرنشینان رسوخ کرده و به عنوان نوعی خرده فرهنگ جلوه می‌کند. این پدیده تا جایی پیشرفت کرد که در برخی جوامع، تقلید نکردن از آن به منزله عقب ماندن از زندگی محسوب می شود!

 

 مد و فشن

استایل

معنای کلی کلمه استایل سبک و مدل است و تنها کاربرد آن در دنیای مد نیست. کلمه استایل به معنای یک سبک مشخص و با آیتم های معلوم شده ی لباس، موزیک، دکوراسیون و حتی زندگی می تواند باشد.

 

مد و استایل

فشن

فشن به فرانسوی (مد) به سبکی که در یک دوره زمانی خاص محبوب عده ای شده و از آن استفاده می کنند می گویند.
به طور کل به مجموعه ای از ترندها گفته می شوند که بسته به فصل و سال تغییر می کنند و محبوب و پرطرفدار می شوند

 

مد

ترند

ترند زیر مجموعه فشن است، نوعی روش یا حالت جدید که در دوره زمانی مشخص از آن پیروی می شود و بعد از چند ماه یا یک سال جای خود را به ترند بعدی می دهد. مانند سبک شلوار جین های پاچه گشاد که در دهه ۷۰ میلادی ترند شد (تعداد زیادی از آن پیروی می کردند و آن سبک شلوار جین می پوشیدند) و در سال های گذشته دوباره به دنیای مد برگشت.

کلمه ترند تنها در مد کاربرد ندارد و به هر روشی یا حالت جدیدی که یکباره پرطرفدار می شود و عده زیادی از آن استفاده می کنند می گویند.

 

 مد و لباس


منبع : http://okmode.net/mode/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی